Kaalulangetamine

Enamik kaalulangetamise eksperte on seda meelt, et kaal langeb vaid siis, kui söögiga-joogiga saadud kalorite hulk on väiksem kulutatavast kalorite hulgast. Tegelikult ei pea ennast edukaks kallulangetamiseks piinama ei liigselt madalakaloriliste dieetide ega igapäevase intensiivse treeninguga.
Soovitame teaduslikele uurimustele toetudes lihtsat kaalulangetamise meetodit. Kaalu langetamisel on oluline jälgida süsivesikute ning rasvade tüüpi, mida me tarbime, sest enamikul juhtudel on ülekaaluliste probleemiks on veresuhkru regulatsiooni häire.

Kaalu langetamiseks on kõige parem õigete süsivesikutega ehk madala glükeemilise koormusega toidu tarbimine. Eestis juba tuntakse mõistet glükeemiline indeks (GI), mis ütleb, kas toidus sisalduv süsivesik vabaneb kiiresti või aeglaselt. Väga olulist näitajat, glükeemilist koormust (GK) aga teatakse vähem. GK näitab seda, missuguse koormuse süsivesik kehale pikemas perspektiivis annab.


Kuidas süüa, et veresuhkur tasakaalus püsiks?

*Söö regulaarselt, viis korda päevas- kolm põhitoidukorda ja kaks vahepala. Sagedasem söömine kiirendab ainevahetust ning tasakaalustab veresuhkrut.

*Tarbi madala glükeemilise koormusega (GK) toiduaineid. Madala GK-ga toit on eeskätt aedvili. Paljusid aedvilju võib süüa piiramatus koguses, tuleks õppida valmistama aedviljatoite. Päevas peaks saama vähemalt 5 portsjonit (1 portsjon on umbes klaasitäis) aedvilja, sellest pool toorena, pool hautatuna. Pea meeles, et madala GI-ga toit ei ole alati madala GK-ga. Toitude GK oleneb muuhulgas nende töötlemisest. Mida vähem on toiduainet töödeldud, seda madalam on tema GK. Seepärast on oluline valida täisteratooted ning vältida rafineeritud toitu.

Madala GK-ga toiduainete näited: piimatooted (v.a. riisipiim ja magustatud kondenspiim); marjad ja puuviljad (va banaan, rosinad ja datlid ning kuivatatud puuviljad, mis on kõrgema GK-ga); seemned; kaunviljad (oad, läätsed, herned, v.a konserveeritud herned); täisterajahu ja -pasta; oliivid; pähklid; roheline lehtvili; enamus köögivilju, v.a. kartul, jamss, pastinaak ja maguskartul; tomatimahl ja köögiviljamahlad; suhkrutest , agaavisiirup, ksülitool, erütritool ja steevia. Teraviljadest on madala GK-ga täistera kaerahelbed, rukis ja kinoa.

*Söö süsivesikuid koos valkudega. Näiteks pruun basmati riis (valge riis on kõrge GK-ga) koos kanalihaga, täisteranisust pastatooted koos lõhega, rukkileib koos munapudruga jne. Süsivesikute ja valkude lahus söömist soovitatakse teatavate seedmisprobleemide korral, kuid veresuhkru tasakaalustamise seisukohast tuleks seda vältida.

*Tarbitav toit peab olema kiudainerikas. Kiuduainerikkad on puu- ja aedvili ning kaunvili. Kiudained langetavad toidu GK-d.

* Tarbida tuleb eeskätt taimseid rasvu - külmpressitud õlisid ning mitmesuguseid seemneid. Vältida tuleb transrasvu sisaldavaid toite, mille hulka kuulub enamik margariine. Transrasvad häirivad rakkude membraanifunkstiooni ja soodustavad rasvumist. Ka loomseid küllastunud rasvu tuleks tarbida piiratud koguses. Samas täiesti rasvavaba dieet on lubamatu - tulemuseks on energiapuudus, meeleolu kõikumine ning kuiv nahk, juuksed ja küüned.

* Joo piisavalt, vähemalt 1,5-2 liitrit päevas. Joo puhast vett, eelistatult allikavett. Veevajadus sõltub ka vanusest, kehalisest koormusest, välistemperatuurist jms. teguritest. Mahlad on tavaliselt suhkrurikkad, joo puuviljamahla pooleks veega lahjendatult ning mitte üle ühe klaasi päevas. Head on ka taimeteed.

* Tuvasta varjatud toidutalumatus. Inimene ei pruugi alati ise teada, et tal on mõne toiduaine suhtes talumatus. Toidutalumatust on võimalik välja selgitada katse-eksituse meetodil, kuid kindlam on teha toidutalumatuse test.

* Tarbi õigeid toidulisandeid. Veresuhkru ainevahetuseks ja rasva põletamiseks on tarvis niisuguseid  toitaineid nagu kroom, mangaan, magneesium ning vitamiinid B1, B2, B3 ja B6. Kui toiduvalik neid aineid õigel määral ei sisalda, tuleks abi otsida toidulisanditest. Kroom on kaalu langetamise seisukohast kõige olulisem mineraal, mis aitab vähendada söögiisu ning tõstab energiataset veresuhkru stabiliseerimise kaudu. Rasvapõletuse soodustamiseks soovitatakse kasutada ka häid rasvhappeid, mille parimaks allikaks on kalaõli.
 

 Via Naturale e-poes saadaolevad toidulisandid kaalulangetajatele


Metabolic Balance 90 kapslit - veresuhkur tasakaalu taimsete ekstraktidega!
Veresuhkrut tasakaalustav kompleks, soodustab kaalu alandamist, ilma et tekiks näljatunnet. Sisaldab B-vitamiine, mis aitavad kaasa energia vabastamisele toidust. Toidulisandis on järgmised veresuhkurt tasakaalustavad vitamiinid ja mineraalained: C-vitamiin, Mg, Cr, Mn, Zn.  Sisaldab ka taimseid ekstrakte nagu lamblääts, kaneelikoor, lagrits ja inuliin, mis aitavad parandada seedimist ja  säilitada veresuhkru taset.  Soovitav annus 3 kapslit päevas koos toiduga. Tellimine

SucroGuard 30/90 kapslit -  tõhus veresuhkru tasakaalustaja
Sucroguard on kompleks, mis sisaldab veresuhkru tasakaalustamiseks hädavajalikke mineraale (kroom, mangaan, magneesium ning C-vit ja B-grupi vitamiinid). Kõik need toitained on hästiimenduvates vormides. Kroompikolinaat aitab tasakaalustada veresuhkurt ning magneesiummalaat soodustab rasvade energiaks põletamist. C-vitamiin on magneesiumaskorbaadi vormis, mis on madala happesusega ja ei ärrita magu. Soovitav annus 1 kapsel päevas. Tellimine

Tamarindiekstrakt HCA 90 tabletti - looduslik isu ohjeldaja
Indiast pärit tamarindikoore ekstrakt HCA aeglustab glükoosi muutumist rasvaks ning vähendab isu. HCA takistab ensüümi tööd, mis muudab üleliigse glükoosi rasvaks. HCA vähendab isu ilma tsentraalset närvisüsteemi mõjutamata, stimuleerides aju küllastuskeskust läbi uitnärvi. Parim on tarvitada pool tundi enne sööki. Tellimine


Kroom 90 tabletti - aitab vähendada magusaisu
Kroom on hädavajalik lisand kaalulangetajatele, kuna see aitab tasakaalustada veresuhkurt ja vähendada magusaisu. Mida suurem on veresuhru kõikumine, seda rohkem on organismil kroomi tarvis. Tellimine



True Food GTF kroom 30/90 tabletti - pärmiga seotud kroom
Selles toidulisandis on kroom seotud toidupärmiga (Saccharomyces cerevisiae). Toidupärm sisaldab looduslikult glükoosi tolerantsusfaktorit (GTF), mis reguleerib insuliini toimet ning aitab säilida normaalset süsivesikute ja rasvade ainevahetust. Kroom aitab säilitada normaalset veresuhkru taset. Niatsiin ja B6- vitamiin aitavad vähendada väsimust ja kurnatust. Tellimine
 

Uudised ja pakkumised e-posti!

Hoiame Sind kursis Via Naturale uudistega, uute toodete, sooduspakkumiste ning teiste teadetega, mis kliendile huvi pakuvad.