10 soovitust liigeste tervise heaks

Kas valutavad liigesed ja lihased takistavad sul selliseid aktiivseid tegevusi ette võtmast nagu kõndimine, jooksmine või mõni muu spordiala? Kui see on nii, loe leiad siit lühiartiklist leiad head soovitused, kuidas looduslike vahendite abil liigeste ja lihaste tervist toetada!


 
  1. Liigesvalu võib tuleneda põletikest, seega söö võimalikult palju toite, millel on põletikuvastase toimega toite, näiteks rasvast kala, Kreeka pähkleid, linaseemneid või kõrvitsaseemneid, mis sisaldavad rohkelt kasulikke oomega-3 rasvhappeid. Ka igapäevane kalaõli tarvitamine toidulisandina aitab menüüs oomega-3 rasvhapete hulka suurendada.
  2.  Söö rohkelt erksavärvilisi antioksüdante sisaldavaid köögi- ja puuvilju, mis sisaldavad olulisi antioksüdante, mis aitavad meid kaitsta vabade radikaalide kahjustava toime eest.
  3.  Väldi rafineeritud toiduaineid, kõrge rasvasisaldusega liha ning suhkrurikkaid toiduaineid, mis soodustavad põletike teket.
  4. Veepuudus võib kaasa tuua lihasvalu, seega joo piisavat vedelikke, näiteks juurviljamahla, vett või taimeteed.
  5. Suurenda oma menüüs magneesiumirikaste toiduainete hulka – rohelised lehtviljad, oad, kaerahelbed ja seemned. Magneesium aitab kaasa lihaste lõõgastumisele ning toetab kaltsiumi imendumist.
  6. Kollageen on kehas kõige laialdasemalt leiduv valk, mis annab nahale, kõõlustele, ligamentidele ja luudele elastsuse. Üheks tuntumaks ja rikkalikumaks kollageeni allikaks on loomade või lindude kontidest keedetud puljong.  Hiljutistes uuringutes on leitud, et suukaudselt manustatav kollageen stimuleerib olulisel määral kõhrkoe sünteesi (Bello AE, Oesser S. Collagen hydrolysate for the treatment of osteoarthritis and other joint disorders: a review of the literature. Curr Med Res Opin. 2006 Nov;22(11):2221-32)
  7.  Ära unusta kasutada oma toidus erinevaid ürte! Ingver, rosmariin, basiilik, kurkum ja küüslauk on tuntud oma põletikuvastaste omaduste poolest.
  8.  Kas oled kaalunud ka glükosamiini tarvitamist? Glükosamiin on aminosuhkur, mida keha toodab kõhrede, kõõluste ja ligamentide moodustamiseks ning sünoviaalvedeliku niisutamiseks. Kahjuks kaotame palju glükosamiini nii tugeva sportimise ja raskuste tõstmine tõttu kehas tekkiva stressi tõttu kui ka lihtsalt vananemise tulemusel. Kui soovid glükosamiini toidulisandina tarvitada,  siis vali selline vorm, mis sisaldab vähem soola, näiteks glükosamiinhüdrokloriid.
  9. Välispidiselt võib liigeseid määrida palsamiga, mis sisaldab väävlirikast ühendit MSMi ning glükosamiini, et lõõgastada väsinud ja kangeid liigeseid ning lihaseid, eriti peale sportimist ning väsitavat füüsilist tööd.
  10.  Peale pingutust nõudvat tegevust pole midagi paremat kui soe vann! Kuumus parandab vereringet ning aitab väsinud ja valutavaid jäsemeid lõõgastada. Vannivette võib lisada ka mineraalsoolasid, et aidata kaasa keha puhastumisele.

Laia valiku Higher Nature toidulisandeid luudele ja liigestele leiad e-poest

Uudised ja pakkumised e-posti!

Hoiame Sind kursis Via Naturale uudistega, uute toodete, sooduspakkumiste ning teiste teadetega, mis kliendile huvi pakuvad.