Kuidas parandada mälu ja keskendumisvõimet?

Vanemaks saades tekib paljudel mure oma mälu ja keskendumisvõime pärast. Üha raskem  võib olla meeles pidada nimesid ja hiljutiste tegevuste meenutamine võib muutuda üha keerulisemaks, mistõttu võib tekkida hirm dementsuse ees. Tegelikult on palju asju, mida me oma aju toitmiseks ja vananemisprotsessi aeglustamiseks teha saame.

Söö vähemalt viis portsjonit  puu- ja köögivilju päevas

Teadlased usuvad, et üheks vanusega seotud kognitiivsete võimete languse põhjuseks on oksüdatsioon ajus. Kuna puu- ja köögiviljad sisaldavad palju antioksüdante, mõjub erivärviliste viljade tarbimine hästi nii sinu vaimsele tervisele kui ka üleüldisele heaolule.


Söö kaks korda nädalas rasvast kala

Teiseks kognitiivsete võimete langemise faktoriks peetakse põletikku. Teadlased on tuvastanud, et madal DHA (oomega-3 kalaõli üks komponent) tase on seotud mäluhäiretega. Neil, kellele kala ei meeldi, on võimalik tarbida kalaõli toidulisandina.

Mitmekülgne toitumine

Püüa oma toidusedelisse tuua rohkem rohelisi lehtvilju, mune, täisteravilja ja tailiha. Need toidud on rikkad B-vitamiinide poolest, mis mängivad olulist rolli aju tervise toetamisel. Vitamiinid B3, B5 ja B12 parandavad vaimset sooritust – vitamiin B5 on oluline mõnede neurotransmitterite tootmisel ning vitamiinid B3 ja B12 aitavad kaasa normaalsetele psühholoogilistele funktsioonidele. 

Näksi seemneid ja pähkleid

Pähklid ja seemned on head tsingi allikad. Tsink toetab kognitiivseid funktsioone ning parandab isu.

Joo regulaarselt

5-6 klaasi vedelikku päevas, kusjuures on ülimalt oluline, et osa sellest vedelikust oleks tavaline joogivesi. Ebapiisav vedeliku tarbimine võib muuta pea uimaseks, mis omakorda võib põhjustada vaimset segadust ja mäluprobleeme.

Igapäevane treenimine

Kõndimine, tantsimine või ujumine on igas vanuses ideaalne treening. Igapäevane treenimine toob ajju umbes 25% kogu keha verevarustusest, sealhulgas ka hädavajaliku hapniku ja muud toitaineid, mida on vaja aju funktsioonide maksimeerimiseks.

Millegi uue õppimine

Uuringud on tõestanud, et aju treenimine (näiteks muusikainstrumenti või uut keelt õppides) edendab uute närviühenduste ning stimuleerib piirkondi, mis on seotud mälufunktsioonidega.

Vananedes esineb üha enam ja enam „mäluauke“, kuid see on vananeva aju puhul normaalne nähtus. Oluline on teada, et see ei vii ilmtingimata dementsuse või Alzheimeri tõveni ning on palju asju, mida me ise läbi oma toitumisharjumuste ja elustiili muutmise aju funktsioonide säilitamiseks teha saame.
 

Mais toitained aju funktsioneerimise toetuseks e-poes -20% soodsamad


Uudised ja pakkumised e-posti!

Hoiame Sind kursis Via Naturale uudistega, uute toodete, sooduspakkumiste ning teiste teadetega, mis kliendile huvi pakuvad.